Analýza školy 2010-2011
Analýza školy 2010/2011
Analýzu, která je zaměřená na 4 témata - prostředí školy, odpady, vodu a energii, prováděli členové ekotýmu za pomoci svých spolužáků, učitelů a zaměstnanců školy.
Prostředí školy - kladné stránky:
- botanická zahrada
- žáci sami pečují o zahradu a prostředí školy
- pozemek k pěstování bylin, skleník a pařeniště
- žáci sami ovlivňují výzdobu školy
- hřiště na minigolf a pétanque přístupné i pro veřejnost
- možnost hrát stolní hry o přestávkách
- školní klub
- bazén na školní zahradě
Prostředí školy - záporné stránky:
- žáci by si přáli prolézačky na hřišti u školy
- školní knihovna není přístupná o přestávkách
- chybí venkovní učebna
Odpady - kladné stránky:
- škola nakupuje věci ve větších baleních
- využíváme odpady ve výuce
- třídíme odpady (papír, pet lahve, směsné plasty, nápojové kartony, sklo, bioodpad ze školní kuchyně)
- jsme zapojeni do projektů společností elektrowin, asekol, ekolamp
- sběr papíru
Odpady - záporné stránky:
- z důvodu hygienických předpisů používáme papírové ručníky
- nevíme, kolik kilogramů odpadu škola vyprodukuje za den/měsíc/týden/rok
- netřídíme kovy
Voda - kladné stránky:
- spotřeba vody je průběžně kontrolována
- jímáme dešťovou vodu na zalévání zahrady
- používáme čisticí prostředky bez fosfátů
- škola má cirkulační okruh vody
Voda - záporné stránky:
- nemáme úsporná splachovací zařízení
- nemáme pákové baterie
- škola nemá zvláštní rozvod užitkové vody
Energie - kladné stránky:
- škola je zateplena a má plastová okna (klesla spotřeba energie na vytápění školy)
- k vytápění využíváme plyn
- spotřeba je pravidelně kontrolována
- spotřebiče nejsou nechávány ve stand-by modu
- používáme kompaktní zářivky
Energie - záporné stránky:
- ve třídách (jinde ano) nejsou instalovány termostatické ventily
- v systému školy jsou kombinovány různé typy ventilů
- za topením nejsou instalovány izolační desky