Analýza školy 2016-2017
ANALÝZA ŠKOLY 2016/2017
ENERGIE – kladné stránky
- pravidelně kontrolujeme spotřebu
- kupujeme A(+) spotřebiče
- vypínáme stand-by mód
- topíme plynem
- na topení jsou termostatické ventily
- větráme krátce a intenzivně
- motivujeme k šetření energiemi
- zbytečně nesvítíme
- máme označené vypínače k jednotlivým světlům
- kontrolujeme teplotu ve třídách
ENERGIE – záporné stránky
- naše škola nedělá audit (jsme malá škola)
- nemáme izolační desky za topením
VODA – kladné stránky
- nainstalovali jsme pytlíky do nádržek toalet (úspora při splachování)
- máme nové pákové baterie (již téměř všude)
- máme perlátory na vod. bateriích
- kontrolujeme spotřebu
- využíváme dešťovou vodu
- na úklid používáme ekolog. šetrné prostředky
VODA – záporné stránky
- zatím chybí větší jímky na odchyt dešťové vody z okapů
ODPADY – kladné stránky
- máme koše na tříděný odpad
- škola sbírá většinu tříděného odpadu a zařizuje jejich odvoz
- škola nakupuje ve větších balení
- oboustranně kopírujeme
- využíváme „šmíráků“
- využíváme kompost
- tříděný materiál využíváme v PČ, na sazenice apod.
ODPADY – záporné stránky
- více něž polovina žáků používá pet lahve jednorázově
- polovina žáků nenosí svačinu v boxech, ale využívá igelitové pytlíky
PROSTŘEDÍ ŠKOLY – kladné stránky
- dbáme na výzdobu školy, na které se podílí všichni žáci
- žákům je zprostředkován pitný režim (várnice na chodbě)
- ve školním areálu využíváme botanické zahrady, záhonků, hřiště, venkovní učebny pod pergolou apod.
- na chodbách jsou umístěny lavičky
PROSTŘEDÍ ŠKOLY – záporné stránky
- zavřená knihovna o přestávkách
DOPRAVA – kladné stránky
- zapojujeme se do akcí typu ZOOM – Děti v pohybu
- mnoho žáků dojíždí MHD nebo chodí pěšky
- instalace značky zpomalující provoz před školou
- využíváme reflexní prvky (vycházky)
- zajímáme se o statistiky týkající se dopravy žáků
DOPRAVA – záporné stránky
- třetina žáků dovážena rodiči automobilem
- některé autobusové spoje nestaví u školy