ANALÝZA ŠKOLY 2017/2018
ANALÝZA ŠKOLY 2017/2018
ENERGIE – kladné stránky
- máme označené vypínače k jednotlivým světlům
- zbytečně nesvítíme
- motivujeme k šetření energiemi
- pravidelně kontrolujeme spotřebu
- kupujeme A(+) spotřebiče
- vypínáme stand-by mód
- topíme plynem
- na topení jsou termostatické ventily
- větráme krátce a intenzivně
- kontrolujeme teplotu ve třídách
ENERGIE – záporné stránky
- naše škola nedělá audit (jsme malá škola)
- nemáme izolační desky za topením
- nemáme zateplenou střechu
VODA – kladné stránky
- motivujeme žáky k úsporám vody při běžných činnostech
- máme perlátory na vod. Bateriích
- kontrolujeme spotřebu
- kontrolujeme zda kohoutky nekapají
- nainstalovali jsme pytlíky do nádržek toalet (úspora při splachování)
- máme nové pákové baterie (již téměř všude)
- využíváme dešťovou vodu
- na úklid používáme ekologicky šetrné prostředky
VODA – záporné stránky
- zatím chybí větší jímky na odchyt dešťové vody z okapů
ODPADY – kladné stránky
- nakupujeme recyklované sešity
- oboustranně kopírujeme
- využíváme „šmíráků“
- máme koše na tříděný odpad
- škola sbírá většinu tříděného odpadu a zařizuje jejich odvoz
- škola nakupuje ve větších balení
- využíváme kompost
- tříděný materiál využíváme v PČ, na sazenice apod.
ODPADY – záporné stránky
- velmi se nám zhoršil pořádek ve vesnici (především okolo autobusových zastávek)
- více než polovina žáků používá pet lahve jednorázově
- polovina žáků nenosí svačinu v boxech, ale využívá igelitové pytlíky
PROSTŘEDÍ ŠKOLY – kladné stránky
- monitorujeme C02 ve třídách
- dbáme na pořádek a příjemné prostředí ve třídách
- dbáme na výzdobu školy, na které se podílí všichni žáci
- pravidelně kontrolujeme pořádek v šatnách
- žákům je zprostředkován pitný režim (várnice na chodbě)
- ve školním areálu využíváme botanické zahrady, záhonků, hřiště, venkovní učebny pod pergolou apod.
- na chodbách jsou umístěny lavičky
PROSTŘEDÍ ŠKOLY – záporné stránky
- velmi se nám zhoršil pořádek ve vesnici (především okolo autobusových zastávek)
- zavřená knihovna o přestávkách
DOPRAVA – kladné stránky
- mnoho žáků dojíždí MHD nebo chodí pěšky
- jsme zapojeni do projektu EMISE – (provádíme pochůzky a také kontrolujeme kouřivost komínů)
- zapojujeme se do akcí typu ZOOM – Děti v pohybu
- monitorujeme hlučnost v okolí školy
- instalace značky zpomalující provoz před školou
- využíváme reflexní prvky (vycházky)
- zajímáme se o statistiky týkající se dopravy žáků
DOPRAVA – záporné stránky
- třetina žáků dovážena rodiči automobilem
- některé autobusové spoje nestaví u školy