ZBYTEČNĚ NESVÍTÍME
Rozsvítit si doma světlo nebylo vždycky tak snadné jako dnes. Dnes stačí jen zmáčknout vypínač a temná místnost je v mžiku osvětlená skoro jako ve dne. Už ani nepřemýšlíme, jak se to vlastně stalo, co všechno muselo proběhnout, než se v naší místnosti žárovka rozsvítila. Nepřemýšlíme o tom, že většina elektrické energie se u nás vyrábí v tepelných elektrárnách, které spalují uhlí a zatěžují své okolí zplodinami, způsobujícími kyselé deště, globální změny klimatu a další problémy. A že tyto elektrárny umí přeměnit jen 30% energie uhlí nebo jiného paliva na elektrickou energii a zbývajících 70% energie odchází jako nevyužité teplo do vzduchu.
Již od první třídy budeme pravidelně v době vyučování sledovat celkovou dobu rozsvícených osvětlení, kterou zaznamenáme do grafu v závislosti na počasí. Své spolužáky se budeme snažit neustále upomínat, aby zbytečně nesvítili. Spotřeba elektrické energie s příchodem podzimní rovnodennosti a přibližující se zimou bude stoupat a po zimním slunovratu opět spotřeba klesá. My se o úsporu energie budeme snažit během celého školního roku. Hlavním cílem je totiž šetřit el. energií a tím chránit naše životní prostředí.
Od září pravidelně v době vyučování sledujeme celkovou dobu rozsvícených osvětlení, kterou zaznamenáváme do grafu. Své spolužáky neustále upomínáme, aby zbytečně nesvítili a snažíme se všude zhasínat. Graf nám ukazuje, že spotřeba elektrické energie s příchodem zimy roste.
Spotřeba elektrické energie s přibližujícím se příchodem jarní rovnodennosti klesá. My se o úsporu energie budeme snažit i nadále. Hlavním cílem je totiž šetřit el. energií a tím chránit naše životní prostředí.
Vyhodnocení projektu
Od září 2012 jsme pravidelně v době vyučování sledovali celkovou dobu rozsvícených osvětlení, kterou jsme zaznamenávali do grafu. Své spolužáky jsme neustále upomínali, aby zbytečně nesvítili a snažili jsme se všude zhasínat. Graf nám ukázal, že spotřeba elektrické energie během jarních měsíců určitě klesla. Samozřejmě, že je to dáno ročním obdobím, kdy už ve škole v dopoledních hodinách svítíme minimálně. Velmi důležitou roli ve spotřebě hraje počasí. Pokud slunce intenzivně svítí, vyhřeje nám naší třídu dostatečně. My se o úsporu energie budeme snažit i nadále během dalšího školního roku.
„Prvňáčci“