Les ve škole, škola v lese
V letošním školním roce 2012/2013 se budeme v třídním ekologickém projektu věnovat projektu „Les ve škole, škola v lese“ se zaměřením „Tajemství vody v lese“. Naším cílem bude po celoročním pozorování, zkoumání a studiu zhodnotit důležitost vody v lese. K tomu nás povedou dílčí cíle v průběhu školního roku.
Během měsíce října jsme se seznámili s cílem celoročního projektu. Rozvrhli jsme si plán do osmi částí, během kterých budeme zaznamenávat naše poznatky potřebné k závěrečnému zpracování projektu. Projektu se budeme věnovat zvláště v hodinách přírodovědy, ale také ve výtvarné výchově.
V měsíci listopadu jsme si zopakovali, co víme o lese. Zjišťovali jsme nové informace a v bludišti jsme luštili hádanky. Poté jsme si znovu upřesnili, co je les a proč je důležitá přítomnost vody v něm.
V měsíci lednu jsme s žáky zjišťovali, kde se všude v lese může nacházet voda. Poté jsme všechny nápady nakreslili a popsali. Sestavili jsme tak lesní vodní cyklus.
Na to jsme navázali v měsíci únoru. Sestavili jsme si skládačky druhově pestrého lesa, parku a jednodruhové monokultury. Zopakovali jsme si jednotlivá lesní patra a určili, jakou mají důležitost týkající se zadržování vody. Zjistili jsme, z jakého důvodu dochází na některých místech k většímu odpařování vody.
V našem zkoumání vody v lese jsme pokračovali během měsíce dubna a května. Víme již, jak se správně obléci na výpravu do lesa, jak se chránit proti napadení klíšťaty a co důležitého si vzít s sebou. V lese jsme dále zkoumali, kam putuje voda po dešti a umíme popsat koloběh vody v lese. Zbývá nám ještě vytvořit společnými silami plakát na toto téma.