Možnosti energetické úspory
Dílčí cíle, které budeme během roku plnit:
ŘÍJEN, LISTOPAD:
- Žáci se seznámí s různými způsoby vytápění, s jejich výhodami a nevýhodami, seznámí se s alternativními zdroji pro získání energie
PROSINEC:
- Žáci se seznámí s dopady těžby uhlí na životní prostředí
LEDEN:
- Žáci se seznámí s prouděním teplého a studeného vzduchu
ÚNOR, BŘEZEN:
- Žáci zjistí, jakými způsoby lze podpořit úsporu tepelné energie v topné sezóně a zda lze ještě nějak k úsporám energie přispět
DUBEN, KVĚTEN:
- Žáci ve školním prostředí vyhledají různé možnosti energetické úspory, bodově zpracují
ŘÍJEN – KVĚTEN:
- Žáci budou sledovat a zaznamenávat teplotu ve své třídě v průběhu školního roku a vytvoří graf, ve kterém zaznamenají průměrnou teplotu v jednotlivých měsících (barevně zvýrazní měsíce, kdy se přitápělo/topilo)
KVĚTEN, ČERVEN:
Hlavní cíl:
- žáci ve skupinové práci zpracují plakát, kde zdůrazní poznatky o možnostech úspory energie ve škole.
Říjen - listopad
Začalo období, kdy se ochladilo a je potřeba začít v domácnostech, ve školách a jiných budovách topit nebo alespoň přitápět. V učivu jsme se seznámili s několika druhy paliv a dále jsme vymýšleli, jakými způsoby se dají domácnosti vytopit. Hledali jsme jejich výhody a nevýhody a získané poznatky jsme zpracovali do tabulky.
V prosinci jsme se dále věnovali palivům a to hlavně dopadem těžby uhlí na životní prostředí. Hledali jsme možné alternativní zdroje pro získání energie, které jsou ekologicky šetrné.
Žáci se dále zabývali energií a způsobem vytápění. Seznámili se s prouděním teplého a studeného vzduchu. Na důkaz, že teplý vzduch stoupá vzhůru, si vyrobili hada z papíru, který se zavěšený nad topením stoupajícím teplých vzduchem kroutí.
Během měsíce dubna jsme zpracovali myšlenkovou mapu na téma ÚSPORY ENERGIE. Zaznamenali jsme nápady, jakými způsoby lze energii uspořit.
V měsíci květnu jsme vyšli z předchozí práce, kdy jsme vytvořili myšlenkovou mapu. Na ní jsme zaznamenali různé možnosti úspory energie. Výtvarně jsme zpracovali plakát, kde jsme zachytili úspory energie na naší škole.