Plasty kolem nás
CÍLEM:
Žáci si uvědomí, kde všude se ve svém životě setkávají s plasty. Rozliší základní druhy plastických hmot, uvedou jejich recyklační symbol a vyjmenují typické výrobky. Zjistí způsoby recyklace výrobků vybraných plastických hmot, které následně porovná a nakonec zhodnotí výhody a nevýhody plastů obecně.
Úkol:
Žáci vytvoří přehled (plakát) s názvy plastů, s recyklačními symboly a obrázky výrobků z plastické hmoty, které k sobě patří.
Následně vytvoří tabulku, kde porovnají míru recyklovatelnosti, zátěž a dopad na zdraví obyvatel a finanční náročnost recyklace jednotlivých plastů.
Nakonec žáci vytvoří graf s pozitivy a negativy plastů obecně, kde porovnají jejich výhody a nevýhody.
Plasty kolem nás
Žáci se informovali a společně dali dohromady jednotlivé plasty, které následně přiřazovali k sobě podle toho, jak spolu souvisejí. Nakonec vytvořili skupinky pojmů, jejichž nadřazený pojem byl konkrétní typ plastické hmoty.
Vytvořili tak plakát s 10 základními druhy plastických hmot, kde nakreslili ke každému druhu výrobky, které se z nich vyrábějí a uvedli i jejich recyklační symboly.
První úkol úspěšně zvládli.
Žáci vytvořili tabulku se znaky plastů, kde porovnali míru recyklovatelnosti, zátěž a dopad na zdraví obyvatel a finanční náročnost recyklace jednotlivých plastů.
Vytvořili 7 skupin podle typu plastů a každá z nich měla za úkol zjistit , co nejvíce informací o recyklaci, o dopadu na zdraví obyvatel a finanční náročnosti dané skupiny plastů. Své získané informace následně reprodukovali svým spolužákům.
Úkolem bylo, rozdělit jednotlivé skupiny od nejlepších po nejhorší. Skupina plastů s č.1 a č.2 byla označena jako dobře recyklovatelná, málo zatěžující životní prostředí a zdraví a málo finančně náročné. Ostatní skupiny s č.3. a č.4 byly označeny jako špatně recyklovatelné, velmi zatěžující životní prostředí a zdraví a finančně náročné.
I druhý úkol jsme zvládli : -)
3.ÚKOL
Žáci 7.ročníku se pustili do dalšího, již 3.úkolu v rámci svého projektu pod názvem ,,Plasty kolem nás“.
Vytvořili tabulku s pozitivy a negativy všech PLASTŮ obecně, kde shrnuli všechny své poznatky, které nasbírali v rámci práce na projektu. Proběhla beseda s učitelem na téma ,, Co nám dávají a berou plasty kolem nás“, kdy si žáci uvědomili, čím nám plasty škodí a naopak čím jsou pro nás prospěšné.
3.úkol jsme úspěšně zvládli